Loppis och spring nota

Hej på er gott folk!

Imorses fick ja me mig Emma och Linda till Götene på lite loppis, himla kul! Hittade en jätte fin liten fönsterspegel som ska målas vit! Har letat efter en sån så när den låg där å ja fick ner den till 50kr blev ja super glad!
Ruben fick också följa me in till Loppisen, bra miljöträning för han! Så kul när folk kommer fram och säger vilken fin hund ja har!

Men en annan sak ja har att säga om den lilla chihuahuan är att ja förstår den, hade folk ja inte kände kommit från ingenstans och klappat mig på huvudet hade ja också blivigt irreterad. Många har ju tyvärr så mycket förutfattade meningar om lilla vavvan, att den e en bortskämd sak som sitter i famnen och skäller och bitts. Jag bär Ruben när ja är orolig för att han ska bli trampad på, oftats stora folkmassor. Hög ljudnivå, okända folk som utan att fråga räcker fram handen för att klappa. Ruben tycker oftast att de är hur kul som hellst, hoppar gärna över till nästa famn och gosar! Men tillslut blir han trött och då kan de bli att han blir osäker och hajjar till me ett litet nafsande. Kanske bara blev en massa svamlande men ni kanske förstår ändå! Så tänk en gång till innan ni säger nåt dumt om lilla vavvan.

Nu över till lilla misstaget som skedde idag. Gjorde min första springnota. De värsta va att ja inte ens viste om de. Kom på de när ja lämnade av Linda att fanken betalade vi våran mat förut??? Vi bara käka och sen glömde vi alla tre av att betala! Pinsamt.


Idag va pappa och premiera sin häst Tavita, vist är hon fin?! Ja följde inte med me han klarade sig fint ändå!Sambos syster gjorde även ett MH- test med sin boxer Maestro idag, ska bli riktigt kul å höra hur de gick!






Har även haft min kära granne över på lite te och sällskapsspel, alltid lika trevligt!

Nu ska ja gå å pussa hej på min fina sambo som kommit hem från jobbet! Jour hela helgen..
Ha en jätte fin lördakväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0