Undra om...

De faktiskt e så att ja skulle ta å utbilda mig till specialpedagog? Å bli en riktigt bra sån!

I duschen tänker ja som allra bäst, allt annat bara försvinner å man fokuserad å drömmer sig bort! Så nu när ja splade bort alla älgloppor som förhoppningsvis inte fanns i mitt hår slog det mig igen, specialpedagog!

I min lilla värld av blommor så blev livet precis så som ja ville ha de, om ja bara blev specialpedagog! Ja ser så många barn i framtiden, e verkligen de ja vill arbeta med! Men ja e kräsen, för de e inga glada dagis barn jag ser utan barn med sociala, medicinska och funktionella hinder. För i min karriärs värld är "vanliga" barn tråkiga. Växer nog aldrig ifrån den faktor att de e den svaga som vinner ens hjärta.

Inte lätt att veta vad man vill bli. Sökte ju till specialpedagog nu iår men inte helhjärtat tyvärr, va lite osäker. Men nu har ja tid å tänka till nästa års anmällan!

http://honungspojken.blogspot.com/ en jätte fin blogg.
Där har ni en jäkligt bra uppfinning, Hoppolek! Hjälper barn som är gravt funktionshinder att stuttsa och snurra. Barnet behöver bara trycka på de olika knapparna! Hörde talas om denna "sak" när jag jobbade på ett kortids för funktionshindrade barn förra sommaren. Hon som uppfunnit den lät så himla klok å förstående, verkligen en god människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0