Onsda mitt i veckan!

  • Hallå på er!

    Lite uppdatering på kastreringsfronten. Va hos vetrinären i måndags för ja blev lite orolig när ja kollade igenom Ruben på morgonen. Upptäckte en nålliknande pigg vid bråcket, kändes som om ja tog på de så skulle skinnet gå sönder. Så fick en tid å åkte dit. Ruben skällde på vetrinären men sen så lugnade han sig, ja som tyckt vetrinären va lite bask innan fick verkligen äta upp det. Hon va jätte bra me Ruben å visade hur ja skulle hålla han på bästa sätt så hon kunde se ordenkligt. Berättade om ingreppet, sa att den tråden som hon sytt me innanför skinnet på bråcket elle vade va. Den tråden e mycket grovare, så nu när svullnaden har gått ner så är de den tråden som sticket upp lite dumt. Man får ta de lite försiktigt för skinnet kan ju gå sönder. Vetrinären tyckte allt såg jätte bra ut så de känndes lugnt. Så ja e nöjd me Lidköpings nya vetrinär, Lidköpings djurklinik! Ska dit på freda å ta stygnen.

    Igår jobbade jag på dagis igen, 3-5åringar! Va roligare att va me dom än dom på 1-3, jag gillar å busa å de kan dom verkligen dom där trottsiga små ungarna! Envisa som bara den men goa å glada! Haha jag tänker inte ha en storbarnsfamilj iaf, igår fick ja ta på å av 15 envisa ungar deras regnkläder! Haha de va ett eldtest vill ja lova!

    Sambon min blir borta ända te imön eller på freda... Alltid dras de ut påt. Men som tur e har de inte gott nån nöd å mig! Har ju min kära granne Emelie ett steg bort så vi har haft kvällsmys på kvällarna nu! Nästan så ja tycker lite synd om henne, jag kan ju bli rätt klängig! Hoppas hon e ledig ikväll me för ja trro att den här dagen kommer bli en lång en..

    Så va har vi på listan idag då tro?
  • Skriva CV
  • Sticka
  • Riva tapet på garderobsdörrar
  • Hmm å säkert en heldel annat som ja glömmt nu.


Måste även skryta om hur nöjd ja e, att de e den 19onde idag å ja kan helt ärligt säga att ja inte har köpt någonting förutom en fika i början på månaden! Inte gjort slut på ett enda öre än! Förutom kastrering å mat! Gött nöjd, mitt mål e att klara mig ända te den 25 då ja får min lön! Då klarar ja min ekonomi å de vill ja ju såklart!









Stolt över dig Ruben, du skäller å sen kommer ja å visar vattensprutan å då blir du tyst! Igår fick ja tyst p han utan sprutan när Emelie kom! Bra du börjar lära dig va som gäller nu min älskade lilla enisa jäkel! ♥

Ha en bra dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0