Ny vecka!

  • Hej! Nu var de några dagar sen ja skrev här.. Hittar ingen tid att sätta mig så dagarna har sprungit iväg.

    I torsdags blev ja inringd te ett dagis i Vara, jätte kul att de börjar hända grejer! Så på tors å freda va ja dagisfröken åt 1-3 åringar! Trivs som fisken i vattnet när ja får leka me dom, trösta,läsa sagor, byta blöjor och bära runt på dom! Barn e verkligen de bästa som finns! Men endå har ja kommit på  nu att jag inte vill bli förskolelärare, lockar inte längre... Vill få ut mer av dagen än skratt å lek. Gosa me barn får ja förhoppningsvis göra med mina egna i framtiden!
     
     Nu i helgen har ja jobbat på Rondellen, hörde att de va en ledig tjänst där nu så även om de tar emot så ska ja ringa chefen om en stund å säga att ja e intresserad. Ett fast jobb är ju guld! Å ja som trodde att ja verkligen inte ville jobba med människor längre fick nu tillbaka kärleken till jobbet. Dessa varma kommentarer, ett hjärtligt tack för att man rättat till kudden eller visat vägen till rummet. Få mata någon som inte längre kan eller hjälpa någon på toaletten. Att arbeta som undersköterska är fint och jag är stolt över det!

    Mormor har vart hos mamma i helgen så har skvallrat å ¨påbörjat en halsduk te Axel. Snällt av mormor att köpa garn te mig! Perfekt att stick på kvällarna nu när ja har så lite att göra! E ju himla mys att sitta å sticka!

    Idag har ja mycke på min lista känns de som.
     
  • Lämna in ett däck.
  •  Ringa Chefen om jobbet.
  • Skriva 2 CV.
  • Tapetrulle oh magnet lås  grejer.
  • ................. Känns som om de va några grejer till men de försvann...

Dagen kommer nog att gå himla fort tror ja! Å bra e de för då e de tisda kväll snart å då kommer älskling hem! Den gottegrisen fick åka till Gotland idag på jobb! Ja vill väl me dit!

Ha en bra  dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0