Nu e stygnen tagna!

Fick lämna sambo i sängen å åka iväg å ta stygnen på Ruben! Gick mycke bättre än väntat, trodde han skulle bli bitig men han va jätte duktig! Mycket tackvare vetrinären trro ja, hon pratade jätte lugnt å bra till Ruben så han lugnade sig. Ja stod mest å tänkte att ja inte skulle spänna mig så ja inte skulle överföra känslan te Ruben. Kom på mig själv att hålla andan. Haha inte lätt för Ruben. Man vill så mycke men endå blir de fel! Men nu e tratten å styggnen borta! De av en lycklig hund som träffade sig å gosade ner sig å rulla runt i filten! Å nu busar han precis som vanligt, tror tratten gjorde att han lugnade sig några kilo!

Kan ju berätta att min äpplekräm inte blev så lyckad igår... Hur får man den att inte smaka vatten? Ska ta resten av mina äpplen å baka en äpplepaj! En sån där me god knäckig överdel me havregryn! Hoppas svärföräldrane e hemma sen när i byter Axels däck så dom får smaka goa kakan!

Va händer i helgen då?! Ska ni ut på nåt särskillt elle bara gotta er i fint sällspa å ledighet!

Ja ska nog åka å kolla på en sele e Ruben, funderar på om halsbandet skavet runt halsen. Eftersom de bara är där pälsen inte växt någonting alls..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad bra att det gick bra att ta bort styggnen på Ruben =)



Jag har hört av 2 uppfödare att Royal canin är jättebra foder då det innehåller stor köttmängd, omega 3 och massa näring än vad viss mat i vanliga mataffären innehåller, men jag ve tinte ja. man kan läsa avd det innehåller på påsarna.



Ja våran Boss är lite för stor så nu är jag uppe i ett spår här i Gävle och går mycket med honom så konditionen blir bättre och magen blir lite mindre ;) Men han ärj u lite bortskämd och får ofta godsaker, aknske jag som måste skärpa mig att ge honom hihi! men han verkar då inte må dåligt av det så. så länge dom inte blir för tjocka!



Jasså ska ni testa sele? Jag köpte en sele för ett tag sedan en puppia som ska vara jättebra för nacke och hals för chihuahuan men tyvär så passar den inge bra på Boss, han kan typ inte ha nå selar eller täcken då han kryper ur dom :S jättetråkigt!

så det får fortsätta bli halsband. Om du är intresserad av den selen så hör av dig så får du den för 100 kr den är använd endast 1 gång! har den ute till salu nu! kolla detta inlägg så ser du hur den selen ser ut ---> http://lillaemmpa.blogg.se/2011/september/det-gar-at-ratt-hall.html



jag fick den selen rekomenderad iaf =)



ha en kanon helg.

Kram

2011-10-21 @ 11:12:16
URL: http://lillaemmpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0