Inför kannelbullens dag

Mätt och belåten me lilla vovven i knät lever jag min dag just nu!
Har tittat på En andra chans, en serie som går på svt. Handlar om några personer som har vart me om nån typ av olycka men ändå överlevde. Man får se hur deras liv fortsätter och hur dom lever de. Ibland önskar jag att något hemskt skulle hända mig, tex att ja skulle bli rullstolsbunden. Bara för att se hur jag skulle reagera, om jag skulle ge upp som ja gör med allt annat eller om jag faktiskt skulle kämpa och vara glad. Jag hoppas innerligt att de finns lite go i mig å att ja skulle ta vara på sparken i baken.
Jag har flera gånger tänkt på hur de skulle va om min bror hade överlevt. Om han hade blivit förlamad eller nåt liknade. Kan inte tänka mig han åkandes i nån stol eller bara liggandes i en säng utan tal.
Jag tycker att det är viktigt att leka med tanken, att inte bara ta dagen som den kommer utan att tänka ut vad som händer om. Vill vara förberedd. Menar inte att jag går runt varje dag å tänker negativt utan mer vara glad för de man har.

 Tycker ni ska ta er en kik på dessa två serier som finns på svt!

Ikväll när älskling kommer hem ska ja baka kannelbullar! Tycker att de e så mysigt att baka när han är hemma, dels för att ja får känna mig härligt huslig och för att de känns på riktigt! Jag bakar bullar i mitt hem! Lycka!

Ni har la inte glömmt att de e kannelbullens dag imön!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0