Hunddejt!

Idag har vi vart på hunddejt med Sofia och hennes Denton!
Denton är också en liten chihuahua, en riktig liten goding! Va så kul å se dom små liven springa omkring å busa som aldig förr! Dom såg verkligen ut att trivas tsm! Kul för Ruben att leka me någon i sin egna storlek, så han också får springa ikapp å välta omkull! Så de gör vi gärna om!

Kände mig så stolt över Ruben när jag såg som leka tsm å när vi va ute och gick! Gnäller nog lite för mycke på han ibland, glömmer bort hur fin å bra han faktiskt är! Ruben är en riktig toppen hund!

En toppen hund som hade en heldel defekter när jag köpte honom.. Tänkte dela med mig så ni framtida valpköpare tänker till en exta gång när ni letar hund. Jag litade på min uppfödare så kollade upp dåligt..
Ruben hade ett navelbråck. Kan vara farligt och utesluter hunden från utställning och avel.
En kula hade bara ramlat ner när de va vetrinär besiktining. Jag trodde att de va normalt, att de inte alltid ramlat ner innan 8v. har hunden bara en kula så kan de lättare få cancer. Får heller inte avla eller ställa ut.
Har även sett att Ruben har ett litet underbett.

Så tänk till ordenkligt och läs på mer än första valptiden. man trro man kan de mesta men så märker man att man missat en hel del..

Efter vi sagt hejdå till Sofia och Denton så sprang vi på en av Rubens favoriter från valpkursen, Dexter en charmig staffe! Va kul å se hur stor å fin han blivit! Lite för stor för att busa me Ruben men ett litet hej fick de bli! Dexter va en av dom på kursen som också tappat päls. Fick höra att han hade blivit jätte dålig och blivit nästan helt naken, nära på att bli avlivad. Så han hade värre päls/hud problem än Ruben. Men han sa att dom hade fått jätte bra hjälp i Skövde så tillslut så kom dom fram till att Dexter hade demodex. Nu när jag läst lite om det så undrar ja om de inte å något snarlikt Ruben har. Va tydligen inget smittsamt. Va en infektion i hudsäckarna som osakar rodnad, att de kliar och päls som ramlar av. Ska ringa å prata me min vetrinär å se va hon har å säga om saken.


 
Man ser väl bara de man vill se, men påminner inte de om Ruben?


Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Det gör vi jätte gärna om vi också! Så kul att Ruben och Denton passade så bra ihop!!



Denton var också jätte trött sen på kvällen och var nöjd med dagen han med. Vi får träffas snart igen :)



Min syster har en staffe, minns inte om jag sa det. Och han har också haft demodex, fast i mindre skala. Men efter medicinering så gick det bort. Hoppas du får reda på vad Ruben har. Kram

2011-10-27 @ 13:19:55
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0