Svar..

Svar till kommentar

T
änkte berätta för er att en doula inte alls behöver ha genomgott en egen förlossning! Vet inte varför alla verkar tro det.. Måste man ha glasögon för att få arbeta som optiker?! Man utbildar sig och sen skaffar man sig erfarenhet!

De finns så många föräldrar där ute som verkar tror att dom har ensamrätt på allt som har med barn att göra, precis som en annan vore dum i huvudet för att man själv inte upplevt de! Ja kan förstå att de händer något särskillt, att livet får en mening när man får sitt barn.. Men bara för att man inte har ett barn i famnen behöver inte det betyda att man inte förstår eller känner empati. Du vet inte hur många missfall jag har gemomgått.

Sen måste ja förklara en sak, ja e en sån person som skriver å säger en sak utan att egentligen tänka. Å egentligen tycker inte jag att ja ska behöva förklara mig, men just denna gång så kännde ja mig lite trampad på tårna! För den som känner mig vet att barn är absolut det bästa jag jag! Så långt ifrån tråkigt de bara går! Ända sen jag gick hos dagmamman har bytt blöja vart något av de roligaste ja vet! Denna lilla goa unge som ligger där, hur söt den e när den ligger där å jollror eller skriker envist! Att få vara med om min systers "barn nr2"s allra första egna steg är något av de största i mitt liv! Jag tycker inte att barn är tråkiga!
Så när jag slänger ut mig här i bloggen att jag tycker barn är tråkiga, hur tänker ni då? Kanske ska ni läsa mellan radera, där det faktiskt står att jag tycker barn e bäst men att att jobba på dagis suger. Barnen är underara å man skulle ju kunna skratta en månad åt allt kul dom säger å gör. Men trotts barnen så är jobbet tråkigt!

Tråkigt missförstånd!

Jag är en av dom få som faktiskt ALLTID har älskar allt som har med barn att göra! Trotts snoriga näsor å röda pignent! Jag väntar snällt på min tur, jag vill skaffa barn med gott samvete! Att jag har varit tsm med pappan så länge att jag ärligt kan säga att jag vill och kan leva ett långt och lyckligt liv med han!
Min syster har 5barn med samma pappa, blev gravid som ung med pappan när dom bara vart tsm ett år. Jätte fint, deras liv är min dröm! Men jag väljer att inte skaffa barn efter bara en kort tid tsm, jah vill ha fast jobb å kärlek innan jag tar de stora beslutet.

Kommentarer
Postat av: Lisa J

Åh, va kul med en utbildning. Är den lång? Vad gör man? spännande, jag ska absolut höra av mig till dig när jag blir gravid. kramar<3

2011-11-09 @ 12:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0