LAS dagar...

Va dum ja va som sabbade min annars helt perfekta dag.. Genom att ringa å kolla hur många LAS dagar ja har. Sist ja var förra december, då hade ja någonting på 300. Ja vet att ja inte har jobbat så mycke iår, mycke nätter och lite dagar nu när ja har vart hemma me Ruben som vart valp. Men ändå, asså de finns verkligen ingen framtid i vården. Kan lika gärna sluta va allärt å hjälpa till. Känns exta gött att ja inte svarade i telefonen i morsers när dom ringde! Ja viste att ja inte låg tillgänglig så blev så irreterad när dom ringde ändå! De e stressigt nog att vara timanställd, att inte vet om man man går runt nästa månad. När ja e ledig  ÄR ja ledig! Måste få vara avstängd ibland! Jag är inte lat, tar bara hand om mig själv!

Ni kanske e nyfikna p hur många LAS dagar ja hade, 484... Släng er i väggen! De värsta e la att efter 5 år så för man börja om på nytt elle va de e.. LAS dagar e alltså alla dagar som man har jobbat, måste ha 720 dagar tror ja de e för att bli in lasad, bli fast i kommunen. Ja vill inte bli fast egentligen, vill få ut mer av livet än ett äldreboende... Vill inte stanna min utveckling! Å ännu värre e de att dom LAS dagarna e i Vara, 3.g mil bort. Ja bor i Lidköping, helknas! Men fick precis ett samal av en vän som tippsat sin chef om mig! Chefen ville genast få in mig på brevidgång! Känns kul, men får se hur de blir! Hon som har hand om timanställda verkar inte trro att man klarar flera ställen samtidigt, ska ju gå brevid på den andra hemtjänsten imön! Får se hur de blir ska ringa åsäga att dom vill ha mig där me!

Hmm nu har ja tänkt sådär för mycket igen... Ska berätta om kursen sen när ja om ja anmäller mig. Den kostar ju somsagt pengar, inte så mycke men ändå.. Frågan e om ja får andvändning av den eller om ja som alla lägen e  för ung å oerfaren... Men men får se, vill ju lära mig å de verkar sjukligt kul!!!!!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0