Irreterad...

Ja må vara lite lätt irreterad just på denna front men de har sig själva att skylla!

De ja spy galla på den här morgonen är, REKRYTERARE! Ska de vara så svårt för dom att visa lite förståelse innan dom höjer rösten och läxar upp? Grejer med att vara timanställd är just den att man kan bestämma själv om och när man vill jobba.

Idag har ja saker inplanerade, jag ska baka lussekatter och jag ska vara barnvakt på efm.
Jag låg tillgänglig idag, det viste jag. Tänkte att ja tar inte bort den än ifall de skulle va så att dom vill att ja ska jobba. Egentligen skulle ja ha tagit bort den igår kväll men jag somnade ist... Så jag tog bort min tillgänglghet för en kvart sen.... Tror ni inte den jäkla Lidköping rektyteringen ringer då!
Jag svarade men viste att de skulle bli tjaffs.... Ringer dom så betyder de jobb samma dag. Rekryteringen frågade om jag ville jobba nu idag, skulle börja på me en gång. Jag sa lite försiktigt att nej jag har tagit bort min tillgänglighet.. Tror ni inte skatan svarar, jo ja fick se de nu när ja ringde, när ja tittade för någon minut sen så var du tillgänglig... Hon sa me hård ton att hon kände sig snopen, att hon hade vetat att ja skulle ringt dom å sagt det...

BLIR TOKIG, kan dom inte göra någonting själva, varför måste man göra allt dubbelt så bökigt... Ska inte behöva ringa också, hur skulle ja veta att ja skulle bli inringd några minuter senare???

Sånt här får mig att vilja skita i allt va jobb i vården heter här i Lidköping... Så här va de sist för ett år sen me, fick mig att göra ett långt avbrott ifrån dom.. Å du nr man vart inne en månad så börjar de igen, så trött på dom... Att vara timanställd suger...! Kan inte vara tillgänglig dyngnet runt jämt...

Har ju glömt att berätta att område chefen här i Lidköping ringde mig mitt  i allt  barnskrik hos syster i fredags. Hon började bra, att dom på hemtjänsten trivdes bra med mig och bara gott hade att säga. Sen så kom hårda chef fösten på å hon började gnälla på att jag inte låg tillgänglig efter 26december..... ORKA!
Jag har inte lagt mig tillgänglig för att jag inte viste hur ja skulle göra med den där starta eget kursen.
Chefen sa att hon ville se att jag minst la mig tilllgänglig 12v in i framtiden. Blev så irreterad.... Så i ren vres la ja mig tillgänglig från 1januari till sista feb.......... Dom ska inte bestämma över mig men dom e så jäla dumma i huvudet så ja blir inte klok på dom......... Så nu har ja vart en duktig tjej å ligger tillgänglig, tack för att ni förstör min dag och min framtid!!!!!

Sånt här behöver ja bara skriva av mig, säkert inte många av er som läser er igenom all text, ja läser knappt aldrig på bloggar, bara skummar igenom och tittar på bilderna.... BLÄ!!!!

Snälla Tomten!
Jag har varit snäll större delen av året och jag har ätit gröt varje gång det har serverats mig i år!
Så det jag önskar mig av dig i julklapp iår är ett jobb, ett fast jobb!
TACK snälla rara Tomten!
Kram från Rebecka!


Vilken tur för mig att ja har en liten vovve här hemma som gör mig glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0