Doula kurs!

Så himla roligt, jag har anmält mig till doulautbildningen i Alingsås nu i januari! KULKULKULKUL!

Jag har länge letat utbildningar som innehåller barn, förlossning och pedagogiska övningar där jag får stötta föräldrar. Men inte hittat nåt som passat mig. Men så av en slump va ja inne på Stinalees blogg här om dagen där hon berättade om sin utbildning som hon just påbörjat, trodde inte de va sant! Va ju min utbildning, precis de som jag letat efter! Så jag tackar Stina för att hon delar me sig! Varatjejer kan!

Nu tar mitt liv en ny vändning! Även om det bara är en kort kurs så tror jag att den kommer att betyda så himla mycket för mig, ser verkligen en framtid! Jag kommer behöva frivilliga längre fram som om ni blir ni gravida å behöver hjälp, stöttning och tror på mig så vet ni var jag finns!

Doulans främsta tillgångar och hjälp i hennes roll är hennes lugn, erfarenhet, hennes händer och röst samt den lyhördhet och ständiga närvaro hon har. Doulan försöker skapa en lugn och varm atmosfär som gör de blivande föräldrarna trygga i förlossningssituationen. Doulan finns för föräldrarna - hela tiden.


Ibland vågar även jag sattsa!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad roligt att du äntligen hittade den utbildningen du letade efter! :)

2011-11-09 @ 17:06:44
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0