Mjällkvalser...

Hej! Nu ska ja berätta om gårdagens besök på vara vetrinärstation..

Jag hade tid kvart i 4 och va där redan tjugo i, anmälde mig och dom sa åt mig att sitta ner å vänta. Klockan ticka å dom gick bara förbi mig en efter en, vetrinären som skulle ta emot mig gick bara där å vela me andra å verka inte alls inse att en patient satt å vänta surt... När jag hade suttit å väntat snällt i en halvtimmma frågade jag när det var min tur om jag kunde gå ut å rasta min hund som satt i bilen... Fanns ingen skugga så han stod i solen.. Öppna fönster såklart men känns inte kul ändå... Dom sa atTt vi kunde gå en sväng å sen komma in bakvägen för att få hjälp. Vi gick där ute till klockan va halv 5, sen kom en kompis mamma som e sjuksyster elle va de kallas på vetrinärspråk och sa att vetrinären nog kommer snart... Jag blev tokig nu hade vi väntat i en timma... När vetrinären väl kommer in så ser han mig inte i ögonen, tar inte i hand å presenterar sig utan bara kort säger... Kan du hålla i han så kammar jag! Han kommade lite i Rubens päls å sen gick iväg för å titta i microskåpet.. Hörde att han sa, jag kan ta dom nu me. Så gick han in i ett annat rum å gjorde någo me en annan hund medans vi bara stod  å vänta...

Helt ärligt så höll ja på att koka... Han måste va världens sämsta vetrnär som vet hur man tar varken djur eller människor.... Jag som arbetar innom vården vet hur viktigt mötet är. Svensk å feg som man e säger ju bara hälften av de hat man har innom sig te personen.. Att inte be om ursäkt för en timmes väntetid som man har bokat tid för e inte ok.. Allt hos vetrinären igår är inte ok enligt mina måt..

Vetrinären sa att Ruben hade mjällkvalster, fick ett recept å inte mer me de. Inte om de smitta eller om ja skulle sanera å storstäda hemmet elle nåt. När jag frågade om Ruben skulle få tillbaka pälsen sa han bara lite kort att de får vi väl hoppas... Ruben e min valp å själklart blir man orolig när han tappar päls å pignent....
Skit vetrinär... Vara station e inget ja rekomenderar...

Men nu har jag iaf köpt något som heter Stronghold som tydligen ska hjälpa mot mjälkvalster, så hoppas han slutar klia sig och får sin fina päls tillbaka! Storstädning å tvätt av alla filtar å sängkläder e också gjort!

Låter kanske inte så allvarligt men för mig som vill ha hjälp me ett problem e d ede.. Man vill ha ärlig hjälp och förståelse!

Nu längat jag till att gå till jobbet och visa vilken jävla bra undersköterska jag är! Är stolt över mitt jobb, de e inte bottenskrapet och lägst i rang. För mig och patienter och vårdtagare e vi viktigast i världens, vardags hjältar!

Ögonkontakt och ett leende gör så mycket!

Ha en bra dag så hörs vi nog sen när ja hämtat tapeterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0