Biomys ikväll!

Hallå i stugan!

Tog mig en sväng fram på torgmarknaden imorses. Va himla mycke folk, trevligt men himla bökit när lilla Ruben e me... När han va mindra bar ja han när vi va på torget men nu tycker ja att de e bra att han lär sig att gå nere bland fötterna! Men ja blev så jäkla irreterad! Ja stod och prata me ett par som tyckte Ruben va sötaste lilla hunden i hela världen. Ja har alltid kort koppel för att ja vill ha koll på han bland alla stora fötter.. Men då när ja e inne i pratet e de en kärring jäkel som trampar Ruben på foten! Ja hör hur han piper å tittar snabbt och säger te henne att de e ingen fara, han verkar inte ha ont. Men kärringen svarar i mun på mig, HÅLL KOLL PÅ DIN HUND! Blev så irreterad! Att denna hemska människa inte får ut sig ett endaste litet förlåt! Ja bar min hund och gick in i en affär ist å köpte morsdags present ist.. FUCK YOU! Och alla andra som bara stör er på andra!

Jag vet inte om de bara är jag men vist är chihuahua ägaren utsatt eller hur man nu ska uttrycka sig, ordet försvann... Känns som om jag måste ursäkta mig varje gång någon frågar varför jag skaffat en sån liten "råtta". Jag får inte bära han, för de e ingen handväska. Men när jag låter han gå för egen fot så är de någon som trampar på han eller säger att han fryser och inte orkar gå själv. Och hur många gånger har man inte hört kommentaren, försöker du va som Paris Hilton!
Kommer inte på fler saker just nu men stöter alla hundägare på samma sak eller är de bara vi chihuahua och "kamphund"s ägare som blir felmärkta av fördommar?

Tusan va svårt ja har att formulera mig idag, helt inne i Eva Eastwoods låttexter! Hon här släppt en ny skiva har ja hört, bara lyssnat på 2 av dom! Riktigt kul me en ny skiva på svenska! Hon är så jäkla bra, bjuder upp till sång å dans så de står härliga till!Blir glad bara av att se skivomslaget!!!!
Hmm undra va ja mer hade att förtälja... Jo ja ska ju på bio me Linda ikväll, kul at de e just The fast and the furious! Känns lite som våra filmer! Fina bilar och fina pojkar!

Nu har ja skrivit färdigt för idag och ja märkte just att ja inte skrivit om gårdagen... Köp i göteborg och dagisbus! Får återkomma me de!!

Kram på er från mig, en "blåst tjej me chihuahua"!  Älskar min lilla vovve!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har aldrig blivit ifrågasatt på ett negativt sätt varför jag har skaffat mig just rasen chihuahua, eller haft några fördomar emot mig. Jag har bara sagt som det är, att chihuahuan helt enkelt är en stor hund i en liten förpackning och dom har så mycket att ge!



Jag hade bara käftat emot hon som trampade Ruben på foten, haha. Skit arg hade jag blivit. Klart att det inte var ditt eller Rubens fel. Du bär han om det behövs, men även en liten hund ska ju såklart gå.



Jag vet att jag kan argumentera emot ALLA som ifrågasätter mig om varför jag har skaffat mig så små hundar. Alla har ju olika smak. Det är bara att stå på sig! :)

2011-05-28 @ 21:36:00
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Jag har alltid velat ha en chihuahua, ända sedan jag var liten, just för att rasen är så liten. Sen tror man inte om man inte har erfarenheter från rasen att det verkligen är en stor hund i en liten förpackning. Charmiga små troll :)



Jag vet ingen utställning i Falköping, så vi ska inte dit. Vi ställer bara på officiella utställningar. Jag tror att den utställningen i Falköping är inofficiell, och det är mer träning än "på riktigt" om man säger så.



Vi ska på utställning nu till helgen, i Vänersborg. Det ska bli kul. En riktigt fin och bra utställning är det, utomhus :)

2011-05-30 @ 23:45:11
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0