Skäms...

Ska bara berätta om en grej som hände här om dagen! Va ute vid båtbårn å öva på å springa lös me lilla Ruben, gick jätte bra men han lyssnar ju lite när han vill! Luktar ju välldans gott på nya platser!

Men så när vi börja gå mot stigen så såg ja 2 amstaff liknade hundar me varsin ägare komma gåendes. Blev lite nervös, såg inte om dom va lösa eller hur ägarna såg ut.. Ruben va lös så ja snabbt ner å lockade me korv så ja fick upp han i famnen. Kände mig såååå jäkla dum, stannade å börja gå mot motsatta hållet.. Men så såg ja att hundarna va kopplade. De va 2 killar i min egna  ålder som snällt gick mot stora gräsplätten för å kasta pinne me sina hundar. Kände mig pinsamt fördommsfull, skämmes ta me faan!

Kände mig dum för jag tänker dagligen hur glad ja e att folk tar kontakt, stannar en på vägen å pratar om allt möjligt bara för man har en söt liten hund! Att hundar gör så att vi människor vågar ta kontakt. Tänkte att varför va de inte så nu när ja såg dessa hundar? Jag tycker ju att just amstaff e en jätte fin hund å vet dom som har egna å deras hundar e super goa lydiga vovvar. Men ändå blir ja osäker, finns ju så många idioter som andvänder hunden på fel sätt...

Hur gör ni andra me små hundraser? Tar ni upp dom i famnen när ni möter hotande hundar? Hur gör ni tex i inhängnade raatplatser? Kollar ni vilken storlek de e i hagen å sen släpper lös? Eller hur gör ni me dagis? Jag funderar ju själv på å sätta Ruben på dagis som en lösning om ingen annat funkar.. Men märker ju hur jäkla hönsig ja e... Tänk om ägaren inte har koll på alla hundar åså äre nån stor som daskar till eller biter ihjäl min lilla.. Är de bara ja eller är man hönsig som ägare till liten hund?

 


Hoppas lilla Ruben blir en snäll vovve för små hundar kan ju va precis lika jäkliga som en stor!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0