7 dagar..

Hej! Idag har jag vart ute å köpt lite mera saker till Ruben! De blev en korg bädd som ja e så jäkla nöjd me, har letat efter en sån! Himla fin tycker jag! Å sen köpte jag vatten å matskål, klotång och halsband och koppel! Som ni märker så gillar ja färgen rosa så de tror ja att min lilla Ruben kommer göra också!

Va borta vad brukshundsklubben förut men ingen va där, hade velat ha tag i nån som vet när man ska anmäla sig te grundkursen. Hittar ingenting om det på hemsidan. Min sambos syster viste inte heller bara att när de väl e anmälnings dag så måste man va ute i god tid för de e många som vill va me å alla får inte plats.... Min lilla kille e ju inte så stor än så hoppas kursen börjar i april elle nåt för hunden måste ju va 3 månader gammal. Å vill ju inte vänta te hösten, de e ju nu i början ja vill gå på kurs så allt lärs in på rätt sätt! Som sagt, jag har haft hund tidigare men aldrig själv stått för uppfostran! Spännande men ändå lite läskit, mycke ansvar! Vill ju att han blir en snäll å uppfostran hund!

Ja trodde inte att jag skulle va så intresserad av att gå på utställningar å sånt men ju mer ja läser om de desto mer sug får jag, å himla nyfiken e ja på å veta vad domarna ska tycka om min lilla vovve! Kennel mamman har ja för mig sa att en valp från hennes första kull e på plats 1 och 2 på utsällningar så gott som jämt så skulle va kul å se vart lilla Ruben ligger på skalan! Han kommer nog bli en stor å fin chihuahua med annorlunda färg! Måste anmäla mig till valkutställningen som e här i Lidköping den 7-8 maj så fort ja får hem Ruben! KUL!

När jag va inne å läste runt så hitta ja till Skaraborgs kennelklubb å då märker ja ju att den ligger ju i mitt älskade Håkantorp! Viste att föreningshuset hade tagits om hand om hundfolk men inte att de va så stort som de värkar va! Är öppet hus där kl 18.00 varje torsta, precis som de va på gamla goa tiden när de va ungdomsgård där! Lätt att ja å Ruben kommer hänga där på torsdagar! Ååå e så jäkla taggad, ska bli mer än kul att bli me hund!



Nu har veckan iaf börjat så nu går de bara frammåt, 7 dagar blir snart 0 hoppas jag!

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0