Mogen?

Hejsan!

Ja har nog hört av vuxna personer och ärligt från vänner att jag är mogen.. Men hur e man då? För ja uppfattar inte mig själv som de.. En mogen person för mig är någon som betalar räkningar och tar tag i grejer. Not me! Ja betalar ås klart räkningar men då får gärna någon sitte emte.. Inte ser ja särskillt mogen ut heller, som en liten 15åring fast me skrattrynkor.. Konstige de där hur man ser på sig själv, oftast stämmer de inte alls ihop me omgivningen. Kanske tillen viss del men inte de där lila extra, de glömmer man lätt själv.

Idag när ja tog en promenad me goaste lilla Ruben som jag har saknat så sen igår när ja lämna han hos mamma. De stanna iaf en liten flicka på cyckel och fråga om hon fick klappa Ruben. Så klart sa ja ja, jätte bra träning för han. Men sa att ho fick sätta sig ner lite försiktigt för att han tycker barn e lite läskiga ibland. De märks att han e lite osäker men gav flickan godis så gick de allt bra! Stolt matte! Ja tycker de e jätte kul när barn stannar, barn e livet! Haha efter en stund kläckte hon ur sig att, ja trodde först att du va min mamma! Då fråga ja om hon också va brunhårig, men de va hon inte, va blond! Ungar e la för söta!

Bollen e himla bra, roligare för både mig å Ruben när de e dags för mat!

Har klippt till en skarf te Ruben nu... Ser nu hur bränd  han e på halsen... Lilla Du, hoppas pälsen växer ut snart för de här går inte.. Han som älskar att götta sig i solen.. Nerdraget på ballkongen å skarf, solfaktor e de som gäller nu..

Hade fint!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ruben ser ut att vara en stor kille. Mina är ju så små. Eller ja, Denton är som en normalstor chihuahua. Han väger 2.3 kg. Leo är ovanligt liten, 1.5 kg väger han :)

2011-07-10 @ 21:18:39
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0