Lilla Rubenplutt!

Lilla Rubenplutt snuttipluttiplutt! Haha grannarna ler alltid när dom hör mig komma trallande på dom orden nerför trappan!

Men mitt lilla snuttiplutt e verkligen ett monster... Igår vade kalas och han fick sitta i bilen... Försökte ta in han en stund men så kom alla 5ungar å gapar å skriker.. Älskar barn men när dom inte fattar så förstör dom bara... Märks att Ruben tycker dom e obehgliga så fort dom gör något oväntat och rör sig/pratar... Fick verkligen hålla tillbaks taåra för de här e inte kul... Misslyckande från min sida... Ja som tycker ja har låtit Ruben träffa allt och alla och barnen på kalaset har han träffat sen liten... Vet verkligen inte va ja ska göra? Hur mycke ja än försöker verkar han inte ha någon respekt alls för mig...

HUR GÖR NI för att få respek? Med ett starkt nej, nyg å öra, trycka ner på rygg, ignonera???? Ja börjar få slut på ideer?

Han e liten och vist har ja gosat men tycker inte att ja har mjäkat... Riktigt jobbigt att alla me fördommar har rätt... Blev så förbannad i veckan, en gubbe sa att han tycker synd om chihuahuaorna. Mena att dom inte uppfostras... Hade ja inte haft gråten i halsen för att Ruben just skällt utt barnen på loppisen hade ja gaaaaapat på gubbfaan å tatt en stenat han ända ne ri halsen.. Va så trött på han, hade kommenterat en bra stund... Ja tycker inte om att va otrevlig mot folk så har svårt att säga till när ja blir arg....

JA BEHÖVER HJÄLP! Privathjälp av erfaren hundtränare, hundpsykolog? Vet ni någon som kan ge hjälp runt Lidköpings trakten?

 


Världens goaste e du men rara Du va snäll mot barnen!

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Johanna - Matte till Nellie

Härligt att höra :)

Ja hon är verkligen bedårande min lilla älskling :D

Okej, tack för tipset. Ska absolut tänka på att inte gosa för mycket. Kan ju faktiskt bli så att dom tappar respekten för en då :/

Jag vet inte riktigt vad hon väger, ska ta och väga henne sen :)

Lycka till med Ruben, hoppas du får ordning på allt snart :)

2011-07-25 @ 19:30:52
URL: http://duochjagnellie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Vi kanske kan träffas någon dag när jag är i Lidköping så kan vi ta en promenad med hundarna? Eftersom att Denton inte skäller alls på andra hundar, barn och andra saker så kanske Ruben tar efter honom och förstår att dessa saker inte alls är farliga. Som en trygghet om Ruben känner sig osäker. Det kan hjälpa, och det kanske är anledningen till att Ruben skäller, för att han är osäker. Denton är väldigt nyfiken, framåt och social, så jag tror att det skulle gå jätte bra!

2011-07-25 @ 22:08:58
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0