Galet sugen!

Hej på er!

Ja e så galet sugen på fisk ska ja tala om för er! Hoppas att de ligger en liten middagsnjudning på Fiskekrogen i Göteborg i ett av Axels presenter på forsta! De e en dröm som ja haft i  några år, att jobba i fiskevagnen eller liknade! Många gillar inte doften av fisk men ja ÄLSKAR de, ser nog dum ut där ja gör å sniffar som en tok när ja går förbi fiskebilen! Minns en gång när jag var liten, vet inte var de va men på nåt fiskeställe nära vatttnet längst bryggorna. Spiken Smögen elle nåt. Plötsligt va ja borta, mamma å pappa leta som tokar efter mig. När dom hitta mig satt ja snällt hos en familj och blev bjuden på fisk. Kände lukten och följde efter! Haha rätt sött!

Sugen på tonfisk e ja me, har i några år trott att ja ätit denna underbara fisk. Men så sa pappa att de va ju val ja hade käkat ! Lika dåligt för fiskelyckan ute till sjöss.. Men fasiken va gott de va! Tonfisk å val ska nog smaka ungeföär samma tror ja!

Ja e inte så bra på fiskar, varken namn elle hur man rensar men äta de kan ja! Måste ut å fiska nån dag, vart e mina fiske vänner? Någon som vill ut å fiska me mig?!

Ska städa det sista nu e de tänkt, oj e klockan redan så mycke! Va har dagen tagit vägen... Går fort när man tar sovmorgon! Ska jobba i natt blir trevligt för de e tsm me bra personal!

Ha en bra dag!!!
Sandras å min fot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0