SITT<3

Go kväll!

Tänkte bara meddela er alla att jag har lärt Ruben att sitta!

SITT, åså sitter han snabbt! Men lika snabbt upp på fötter igen!

Så kul har en 21åring på em lörda kväll! Di gamla på jobbet hade skämts ´, dom tycker inte om när man sitter hemma på en helgdag. På deras tid umgicks man med varandra och roade sig natten lång!

Jag har även skickat in en ansökan om att komma in på Socialpedagog utbildning i trollhättan idag! Gick inte in helhjärtat men känns bra att sökt iaf... E svårt å veta va man vill bli... Väntar snällt på mitt bananskap ska ta mig te mitt drömjobb!

Va vill ni bli när ni blir "stora"?

Jag vill jobba med människor, barn! Men innom vilket område vet jag inte säkert. Först va ja inne på habilitering sen neonatal å nu är de nog nåt mer stöttningsboende eller liknade. Får se va de blir av mig!

Ska köra fram ett par danssugna lite senare å då tänker ja bannemej köpa mig choklad, om ja e pigg å sugen!


Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Massa tålamod och en massa belöningar :) Det ska vara roligt först och främst! Eftersom din hund är så liten kan den tycka att vissa saker är lite läskiga, typ att gå slalom eller att gå "mellan", eftersom det kan bli lite skrämmande att gå genom benen och de stora fötterna :) Så man får ta det lugnt och verkligen inte trampa på dom små (jag har råkat trampa på min hund en gång...!)



Om det är något speciellt trick eller så som du undrar eller funderar över skulle jag kanske kunna ge dig några specifika råd, att ge råd allmänt är det lite svårt :)

2011-04-16 @ 12:37:56
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Ja, gör det du :) Vad kul att du lärt Ruben att sitta i alla fall, det är ju en bra början :)



Här är en gammal video på när Oliver var 16 veckor. Dom trick han gör i videon kanske kan vara till hjälp, vad som passar små valpar liksom :) Men var försiktig med att hoppa eftersom han inte vuxit färdigt än!

http://www.youtube.com/watch?v=kjBM1wNyh64



Nu är Oliver 3 år förresten, han fyllde för några veckor sen bara!

2011-04-16 @ 18:48:51
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0