Om valpkursen

Go kväll!

Tänkte berätta hur de gick på kursen ikväll. Hundarna va mycke lugnare, förstår nog ganska fort ändå att dom har bildat en liten egen kurs flock! Sött, alla vovvar i olika storlekar å former! 

Vi gick ut i skogen å övade på att gå förbi alla utan att hunden släppte fokus på sin matte/husse. Ruben som brukar va duktig i koppel å hade stått så snällt när dom andra gick förbi ville bara luktaluktalukta... Gick sakta framåt å han tyckte inte alls att ja va kul... Men de va ju en bra övning! Bättre lycka nästa gång!

Sen övade vi en å en på inkallning! Kul tyckte ja för ja vill verkligen ha Ruben lös å e ju jätte bra å öva tsm me dom som kan knepen! Dom höll i, ja spang några meter bort å roban Ruben, speng lite till å ropa. Satte mig ner med ryggen mot Ruben å låta han springa mot mig! De gick bra, han sprang genast te mig men sen när ja villa ha han nära så srpang han iväg lite å ville inte komma nära å få koppel på... Kursledaren gav mig som läxa att öva närhet, ja bestämmer att han ska va nära så ja kan klappa honnom. Ge beröm me klapp röst å godis! För min lilla vovve e jätte gosig, när han vill sitta i knät eller gos på golv soffa å säng men när handen kommer för en klapp så backar han.. Tex när koppel ska på.

Hur får ni eran hund att visa intresse till dig? Ja trodde att ja va en teaterapa som lätt skulle kunna bjuda upp till lek me min hund som ja alltid gör me andras. Men men vi håller ju på att lära känna varandra! Ruben "leker" inte så mycke, han gosar mest me sina leksaker, går undan å biter! Kastar ja å bjuder upp till lek så hoppar han ändå upp till knät å gosar! "tjej rösten" funkar när vi e ute å går å när vi leker lite men inte på kursen drä allt å alla e roligare..

Ja har världens finaste lilla Ruben, å de e kul me kurs! Låter lite sura miner nu kanske men de e kul! Va ju därför ja skaffade min en vovve, för att gå på kurs å ha kul me sin gooing!

Ha en bra kväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0