Lilla familjen e ledig tsm<3

Hejsan!

Idag är min sambo Axel ledig, en riktig lång helg tsm! Så mysigt å va ledig en veckodag tsm tycker ja, helgerna har man oftats så mycke måsten att göra.. Men idag hann vi med en repa fram i affärena, Axel köpte å ja titta.. Men va mycke de har hänt, ja som inte har gått i affärer på typ en månad har ju helt missat all ombyggnad! Lilla Lidköping börjar mer å mer likna stor å fräsch storstad! De gillar vi!

Vi köpte me oss thaimat  å myste på balkongen, hög mysfaktor trots att solen inte skiner så mö!

Axel ska iväg te Uddevalla ikväll på nån firma fest ikväll så ja försöker ivrigt komma på nåt ja å Ruben ska göra ikväll.. Nattjobbande,,småbarnföräldrar å tunerande vänner e inte mö å ha en freda kväll tyvärr... Blir la att ja å Ruben sitter själva me en macka å te å ser på talang å somnar tidigt ikväll.. Men resten av helgen bjuder ju på skoj så får la gå!

En kvinna sa i förbi farten te mig idag när ja gick me Ruben i famnen, De där är istället för nåt annat! Hon sa de me en sån hård ton så ja fatta inget! Va tusan mena ho me de? KATT, BEBIS? Ja får la bära min 12v valp som blir halft ihjäl trampad när han går själv... Han va trött å sussa sött hos mig! Blev lite irreterad på na, dels för att hon bara sa de å gick vidare å för att ja inte fatta va ho mena....

Jag ljuger om ja säger att de inte e mysigt att bära runt på min lill Ruben, men sanningen är den att de är jobbit att gå me han där de finns en massa trampade fötter... Han e så liten så dom ser han ju inte... Å han går inte fot direkt så lättast å bära han! Ja känner mig otroligt tjejig, men jag vet ju att han går allt själv större delen av dagen!

Måste ju berätta hur duktig Ruben va igår hos vetrinären, litet pip när sprutan kom men sen hopp å glad igen! Men de va en riktig skit vetrinär vi fick måste ja säga... Han va en kvart sen så han va kanske stressad men ja hade massa frågor ja ville ställa men han sa bara, hur gammal? Belata me kort eller kontant? Hejdå..                        Den enda frågan ja fick svar på va att ja kunde ta på lite barnolja där Ruben e torr...

Ja ville fråga om, hur tänderna såg ut och när han ska ha tappat dom? Om hans bröst som blivigt ljust å hårlöst beror på att bebis ska bli stor å ändra päls, varför han e torr på bröst å mage. Vart man ska ringa om det händer något akut? Dålig vetrinär... De e la en världslig sak för han att ge valp vaccin men ja komme rinte ihåg om hunden blir trött eller så efteråt... Ruben e ju min lilla valp å ja vill veta va han gör me han! Hatar verkligen människor som bara gör sitt jobb! De räcker inte, man måste alltid göra det där lilla extra! De har jag lärt mig av att jobba som undersköterska, att visa medmännslighet!

Träffade förresten en liten chihuahua valp hos vetrinären som också va 12v, han va pytte liten! Såg verkligen valpig ut, Ruben va jätte stor jämnfört me han! Skönt att man inte valde den minsta i kullen utan den största för fanken, ja tycker ju att Ruben e liten nu! Hade inte velat att han va mindre!

Va mö ja skrev idag, aja e gött å skriva av sig lite! Nu ska ja be min älskade Axel posa sött i sina nya kläder!
Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Sara

hej! :)

ja jag var där i förmiddags och såg att det fanns där, men hann inte tillbaka innan dom stänge så tänkte om det fanns någon hemsida att klicka hem dom! dom hade ju lite konstiga öppetider så nästa gång dom hade öppet var på onsdag, men jag får gå dit då om jag inte klickat hem några innan! :)



Ha en fin helg!

2011-04-15 @ 17:27:47
URL: http://sarakarlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0